Dziś jest piątek 17 maja 2024, imieniny: Weroniki i Sławomira

W Europie na cukrzycę choruje prawie 60 milionów ludzi, co stanowi 8,9% populacji. Szacuje się, że diabetyków będzie 66 milionów w 2030 roku i 68 milionów w 2045 roku. W Polsce tendencje są podobne. Według danych NFZ w 2018 roku na cukrzycę chorowało 2,86 mln dorosłych osób, czyli 9,1% ludności. Wśród nich dominowały osoby powyżej 55 roku życia (84%). U około 90% chorych na cukrzycę typu 2 stwierdza się nadwagę lub otyłość.  Nadwagę ma trzech na pięciu dorosłych Polaków, a otyły jest już co czwarty Polak. Szacuje się, że w 2025 r. otyłych będzie 26% dorosłych kobiet i 30% dorosłych mężczyzn.

 

W związku z tym Zachodniopomorski Oddział Narodowego Funduszu Zdrowia podejmuje kolejne nowe działania. Poprzez kampanię chcemy budować społeczną świadomość o najczęstszych i najbardziej zgubnych nawykach, wprost przyczyniających się do otyłości i cukrzycy, oraz uczyć nowych korzystnych zdrowotnie wyborów. Głównym celem kampanii jest promocja zmian w stylu żywienia oraz uświadomienie Polakom, jak dużo cukru spożywamy bezwiednie. W ramach kampanii, propagowany jest spot „Nie przesadzaj, nie przesładzaj!” dostępny jest na kanale YouTube AkademiaNFZ.

W każdy poniedziałek w programie Pytanie na Śniadanie w TVP2 pokazujemy, jak cukier i słodycze zakorzeniły się w naszym życiu - od zakupów po przekąski czy nagradzanie dzieci.

Chcemy być Państwa partnerem w trosce o zdrowie pacjentów. Dlatego przygotowaliśmy materiały napisane językiem przystępnym dla każdego, poświęcone edukacji w profilaktyce cukrzycy oraz zasadom czytania etykiet produktów spożywczych pod względem zawartego w nich cukru.

Zachęcamy do rozpowszechniania załączonych materiałów oraz informacji o kampanii edukacyjnej jak najszerzej.

Wszelkie materiały związane z profilaktyką cukrzycy, otyłości dostępne na stronach

https://akademia.nfz.gov.pl/sroda-z-profilaktyka/  >>> Dziękuję, nie słodzę! >>> ZOW NFZ Profilaktyka >>> Zespół Profilaktyki Zdrowotnej ZOW NFZ

Do pobrania: Ulotka 1 (plik PDF), Ulotka 2 (plik PDF), Ulotka 3 (plik PDF)